Tlf: 30 649 640

Man - Tors: 12:00 - 14:00

Ingen varer i kurven.

Handelsbetingelser

Indledning

zensa.dk ejes af:
Northgroup ApS
CVR: 35033548

Zensa.dk
Elbækvej 32
8700 Horsens

E-mail: support@zensa.dk

Følgende vilkår gælder når du handler med Zensa.dk
Aftaler indgås på følgende sprog: Dansk

 

Priser

Alle priser på zensa.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive moms. Fragt er dog moms-fri. Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk. Produktpriser og sortimentet på webstedet, opdateres og ændres løbende, nogen gange dag til dag. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingstidspunktet.

 

Bestilling

zensa.dk er en online butik og det betyder at du kan bestille varer alle døgnets 24 timer.

 

Betaling

Du kan vælge at betale på følgende måder:

  • Dankort, VISA Dankort, Master cards, Maestro og VISA Electron
  • Delbetaling via ViaBill, betale over 1 til 24 måneder.
  • Bankoverførsel (Obs! Bankoverførsel er ikke beskyttet af indsigelsesordningen)
  • MobilePay (Overfør penge med mobilen via MobilePay fra Danske Bank)

Når der betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Vi benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet. De data, du sender i forbindelse med betalingen, med dit betalingskort, er krypteret med SSL. Således at det kun er nets (Teller) og Swedbank, der kan læse de data. Hverken zensa.dk eller andre har mulighed for at læse de data. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Vi trækker først beløbet for varerne, når varerne afsendes fra zensa.dk.

Betaling via bankoverførsel, sender vi først din ordre, når betalingen er registreret på vores konto. (Har vi ikke modtaget din bankoverførsel inden 7 arbejdsdage annullerer vi din ordre i vores system.)

Vores bankoplysninger
Reg: 9211, Konto: 4580302284
Spar Nord Bank, Horsens

 

Levering

Leveringstid: Normalt 1-2 hverdage, men ved udsolgte varer kan leveringstiden være 3-5 hverdage. Zensa.dk afsender alle bestillinger via Post Danmark. Så du vil typisk modtage dine varer 1-3 hverdage efter vi har modtaget betaling. Forsendelsesomkostninger er kun DKK 29,00 (Uden omdeling) og DKK 49,00 (Med omdeling) hvor posten tager pakken med ud til omdeling. Der er fri fragt på bestillinger over DKK 499,00. Opstår der meget forsinkelse eller udebliver levering, så fremsender vi naturligvis en ny uden beregning.

 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler hos zensa.dk har du 14 dages fortrydelsesret, så hvis du har fortrudt dit køb, kan du returnere varen tilbage til os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Nogle varer er dog IKKE omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder følgende varegrupper:

  • Fødevarer
  • Restsalg pga. kort holdbarhed
  • Plomberede/forseglede varer som f.eks. intimprodukter

Det er pga. sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige hensyn ikke mulig at returnere den type varer. Så hvis plomberingen eller forseglingen er brudt, eller hvis intim- produktet er af prøvet. Så bortfalder bytteretten / fortrydelsesretten, af hygiejniske årsager. Vi henviser til loven om forbrugeraftaler § 18

Hvis produktet ikke er plomberet eller til intim brug, må du naturligvis gerne prøve produktet, ligesom i en fysisk butik Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Såfremt du kan returnere varen i væsentlig samme stand, mængde og original emballage, da emballagen udgør en væsentlig del af varens værdi, så vil varens værdi naturligvis ikke være forringet. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du skal benytte vores fortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesformularen printes og sendes, enten på mail eller med post.

Såfremt du nægter modtagelse eller ikke afhenter din pakke hos posthus, pakkeshop, postboks, vil der blive opkrævet for fragt. Postnord har desværre et højt returgebyr for uafhentede / nægtede pakker og vi vil derfor modregne minimum 80 kr for returfragt i dit returbeløb (uafhentede pakker i udlandet vil være markant dyrere).

Du finder fortrydelsesformularen på http://zensa.dk/fortrydelsesformular.pdf eller nederst i dokumentet

 

Returnering

Hvis du ønsker at returnere dit køb, skal varerne sendes til:

Northgroup ApS
Att: Zensa.dk
Elbækvej 32
8700 Horsens

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. ”Track and Trace” nummer. Du skal selv betale fragt udgifterne ved returnering af vare, når du fortryder. Returvarerne skal du afsende hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt købet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav

 

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, kan du naturligvis få det beløb tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, vil det fratrækkes købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamation

Hvis der er noget galt med varen, er dit køb omfattet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.Bemærk for visse varer begrænses reklamationsretten til deres naturlige holdbarhed.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail eller telefon. Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse hvad problemet er.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Ved berettiget reklamation, refunderer vi rimelige fragtomkostninger. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering fra Post Danmark for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil den er i vores varetægt. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Varen sendes til:
North group ApS / Zensa.dk
Elbækvej 32
8700 Horsens

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

I tilfælde at uenighed mellem kunde og Zensa.dk
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til support@zensa.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

 

Persondata

For at kunne handle på zensa.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefonnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et log-in til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Følgende medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger: ledelsen, administration og bogholderi. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Dataansvarlig er firmaet Northgroup.

Som kunde hos zensa har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os via e-mail: support@zensa.dk

 

Cookies

Ved at benytte zensa.dk accepterer du, at vi bruger cookies. Vi mener ikke dem man kan købe og spise! Men en lille data-fil der holder styr på, hvad du f.eks. ligger i kurven under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus! Cookies kan let slettes fra din mappe med midlertidig filer. Hvis du ønsker at læse om, hvilke cookies, der bruges på zensa.dk og hvordan du sletter dem. kan du læse mere på http://zensa.dk/cookies

 

————————————————————————– Handelsbetingelserne er senest opdateret 23.11.2015  ————————————————————————–

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Zensa.dk
Elbækvej 32
8700 HorsensE-mail: support@zensa.dkJeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:______________________________________________________________________________________Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)