Tlf: 30 649 640

Man - Tors: 12:00 - 14:00

Ingen varer i kurven.

Retur og Reklamation

Fortrydelsesret

Som kunde hos Zensa.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen løber fra du har modtaget din vare og 14 dage frem. Hvis du vil benytte din fortrydelsesret skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail til support@zensa.dk. I meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformularen som kan du finder her.

Du kan nemlig ikke efter den nye ”Lov om Forbrugeraftaler” fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Vi gør også opmærksom på, at følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten jf. Forbrugeraftaleloven:

– Fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug.
– Restsalg pga. kort holdbarhed.
– Plomberede/forseglede varer som f.eks. intimprodukter.

Det er pga. sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige hensyn ikke mulig at returnere den type varer. Så hvis plomberingen eller forseglingen er brudt, eller hvis intim- produktet er af prøvet.

Hvis produktet ikke er plomberet, forseglet eller til intim brug, må du naturligvis gerne undersøge produktet, ligesom i en fysisk butik. Såfremt du kan returnere varen i væsentlig samme stand, mængde og original emballage, da emballagen udgør en væsentlig del af varens værdi, så vil varens værdi naturligvis ikke være forringet. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet.

 

Returnering

Ved returnering skal du sende det tilbage til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du også selv ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Det betyder at du bærer ansvaret og risikoen for varen indtil varen er leveret tilbage til os.

Du kan returnere dine varer til:

Northgroup ApS
Elbækvej 32
DK-8700 Horsens
Mrk. “Retur”

 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og returnerer vores returseddel.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav

 

Reklamation

Efter købeloven §83 yder vi 24 måneder reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet i op til 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse fejl og mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført skaden. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Ved berettiget reklamationen, har du som kunde ret til enten få den mangelfulde vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til:

Northgroup ApS
Elbækvej 32
DK-8700 Horsens
Mrk. “Reklamation”

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.